Data: 24.05.2022
Ambalarea produsului poate determina, de multe ori, succesul de piață al produsului, deoarece are rol esențial în decizia de cumpărare.
Importanța ambalajelor nu ține numai de principalele funcții pe care le îndeplinesc precum conservarea și protecția produselor, mijloc de informare privind conținutul produsului, sau protejarea în cazul transportului, manipulării și depozitării. Ambalajul este un mesaj în sine. Aspectul îngrijit și promisiunea prospețimii vor promova vânzarea produsului.
Ca modalități de ambalare identificăm:
- Ambalarea în pungi preformate, cea mai simplă formă de ambalare folosită în panificație. Nu necesită utilaje sofisticate, ci doar un suport montat pe mașina de feliat și închiderea pungii cu Clipband.
- Ambalarea cu termocontracție presupune folosirea unei mașini de ambalat utilizată pentru lipirea foliei dar și în termocontragerea acesteia, mulând ambalajul perfect pe produs. Se folosește pentru o gamă variată de produse.
- Ambalarea de tip flow pack folosită în special pentru capacitățile de producție mari. Totodată, prin acest sistem de ambalare se poate realiza imprimarea automată pe ambalaj a datei de producție/expirare. Este o metodă de ambalare net superioară celor anterioare prin care se poate asigura chiar și pulverizarea cu alcool sau gaz pentru protecție împotriva microorganismelor. Mașinilor de ambalat flow pack li se pot adăuga diverse accesorii pentru a diminua intervenția operatorilor umani.
Citiți mai multe despre mașini de ambalat de ultimă generație pe Arta Albă.